Skolebestyrelsen
Formand:
Christian Lund
Øvrige forældrerepræsentanter:
- Mette Nørgaard
- Linda Skov
- Elsebeth Lejre
- Mette Bang
- Paw Christiansen
- Sanni Larsen
Ledelsesrepræsentanter:
- Birgitte Dilau Sørensen
- Morten Wettergren
Medarbejderrepræsentanter:
- Anette Rifsdal
- Christian Hjære Jensen
- Morten Torndal (suppleant)
Referater fra skolebestyrelsesmøderne
Skolebestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Torsdag d. 17. august kl. 17.30 – 19.30
Sted: I personalerummet
Inviterede: Mette Bang, Christian Lund, Sanni Larsen, Mette Nørgaard, Elsebeth Lejre, Paw Christiansen, Linda Skov, Birgitte Dilau Sørensen, Morten Wettergren, Anette Rifsdal, Ditte Michelsen
Afbud fra: Sanni Larsen samt Morten Wettergren
Ordstyrer: Christian Lund
1. Godkendelse af dagsorden - 5 min
Dagsorden godkendt
2. Status ansættelser og ansættelsesudvalg – 5 min
Naturfagslærerstillingen er besat og starter 1. oktober.
Der afholdes samtaler til pædagogmedhjælperstillingen på onsdag
Der er pt. slået en stilling op som tysk, engelsk og dansklærer.
Christian og Elsebeth deltager i ansættelsesudvalget til tysk, engelsk og dansklærere
3. Status på punkterne vedr. Trafik, byggeri og legeplads – 10 min
Lyssignalerne er sat op, men ikke sat i funktion. Trafiklærerne skal på kursus i
september og der udarbejdes derefter plan for proces og tidsplan for opstart af
skolepatrulje samt princip for trafik og sikker skolevej.
Der er opstartsmøde på tirsdag ift. udviklingsplan for skolen ift. ansøgning m. café og
renovering af sløjd og håndarbejde mm.
Legeplads – Birgitte indkalder udvalget til opstartsmøde
4. Dialogmøde 7. november, formøde, idéer til indhold mm. - 10 min
Forslag til indhold: Trivsel og læring – skolevægring, sociale medier, forebyggelse, ro i
klasseværelset, fordybelse, skæld ud
5. Opfølgning plan præsentation af SKB på forældremøder – 10 min
Mette reviderer oplæg til orientering til forældremøder og sender ud. Input fra sidste
SKB – møde: Kommunikationsprincippet, de faste traditioner, info om bestyrelsesvalg
forskudt valg og bestyrelsesarbejdet, mobilpolitikken, aktuelle emner f.eks. trafik og
legeplads og lejrskole ingen forældrebetaling udover kost.
0.klasserne – Sanni
1. klasserne – Linda
2. klasserne – Elsebeth
3. klasserne Mette N
4. klasserne – Mette B
5. klasserne – Paw
6. A – Elsebeth og Mette N
6.B – Sanni
7. klasse – Christian
8. klasserne – Elsebeth
9. klasserne – Paw
Lærerne kontakter SKB – medlemmerne ift. datoer og tidspunkt. Hvis der er behov for
byt aftales indbyrdes og lærerne får besked.
6. Status økonomi – 5 min
Der forventes et underskud. Der regnes pt. ift. et mere præcist tal
7. Forventningsafstemning, fokusområder, mål og årshjul for SKB - 15 min
Herunder datoer for SKB – møder næste skoleår
Bilag: Udkast til dynamisk årshjul for 2023 2024
Der arbejdes videre på årshjulet på næste møde
8. Planlægning af møde m. personale og SKB ift. princip skolehjemsamarbejde – 30 min
Bilag: Nuværende princip for skolehjemsamarbejdet
Hvad har forældre brug for viden om?
Gruppearbejde med arbejdsspørgsmål og opsamling i plenum. Målet med fællesmødet
er at samle input til det videre arbejde med at styrke skolehjemsamarbejdet og
revidere principperne.
Forslag til arbejdsspørgsmål sendes til Christian, Mette B og Birgitte senest 30. august
Derefter udarbejdes endelige arbejdsspørgsmål til lærermødet.
9. Opstart proces omkring forskudt valg til SKB foråret 2024 – 10 min
Næste skridt er at få overblik over de overordnede rammer og hvem, der er på valg.
Derefter laves proces og tidspunkt.
10. Punkter til næste skolebestyrelsesmøde d. 19. september – 5 min
Status princip omkring vikardækning
Videre arbejde ift. proces og forløb omkring princip for skolehjemsamarbejdet
Status og videre arbejde med Årshjul, forskudt valg mm.
11. Eventuelt – 10 min
Ingen input
12. Underskrivelse af dagens referat – 5 min
Skolebestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Onsdag d. 17. januar kl. 17.30 – 19.30
Sted: I 8.A’ s klasselokale
Inviterede: Christian Lund, Linda Skov, Mette Bang, Mette Nørgaard, Elsebeth Lejre, Paw Christiansen, Morten Wettergren, Sanni Larsen, Morten Thorndal, Anette Rifsdal, Ditte Michelsen, Birgitte Dilau Sørensen, Luna Naamansen 8.A, Amalie Ottosen 8.A
Afbud: Paw Christiansen, Ditte Michelsen, Linda Skov, Elsebeth Lejre
Ordstyrer: Morten Torndahl
1. 1630 – Godkendelse af dagsorden - 5 min
Dagsorden godkendt
2. 1631 – Nyt fra elevrådet - 20 min
Elevrådet har talt om nye møbler, især stole. Det er et stort ønske, at der bliver indkøbt nye til afdeling U.
Der er også et problem med varme/kulde-styringen i klasselokalerne på U. Ledelsen taler med teknisk service omkring problemstillingerne.
SFO-børnene larmer om eftermiddagen når de bruge ”Røde plads”, hvilket er forstyrrende, når de store elever arbejder der.
Pauserne fra 14.10 – 14.20 er for korte. Ønsket fra elevrådet er denne pause bliver på tyve minutter. Da de til minutter ofte bliver brugt til undervisning.
Mange elever ønsker at Caféen varierer tilbuddet i 10-pausen, så det ikke altid er de samme boller. Dagens bolle/sandwich kunne så komme på menuplanen. Ros til caféen for at holde priserne på pizza-slices nede.
Vikarerne må meget gerne være fagligt dygtigere og der må meget gerne tages hensyn hvilke vikarer der er gode til at håndtere de forskellige klassers udfordringer.
Belysningen må gerne forbedres på toiletterne. Det er svært at se derude.
Elevrådsrepræsentanterne opfordres til at holde møde med Morten eller Birgitte.
3. 1632 – Princip om vikardækning – 20 min
Bilag – data fra fælles elevrådsdag d. 14. december 2023
- Sidste udkast med noter for vikardækning
Der nedsættes et arbejdende udvalg med repræsentanter fra forældrene, ledelsen og lærerne.
Mette Nørgaard, Morten Wettergren plus en lærerrepræsentant deltager. Morten melder en møde dag ud.
4. 1633 – Næste skridt princip for skolehjemsamarbejdet - 15 min
Tages op på næste møde. Her nedsættes et udvalg bestående af forældrerepræsentant.
5. Status på økonomi og budget for 2023 og 2024 – 5 min
Der har været mange reguleringer sidst på året, hvilket betyder at regnskabet ender med et lille overskud for 2023.
Elevrådet deltager i punkterne frem til dette punkt
6. 1634 – Status på punkterne vedr. Trafik, byggeri og legeplads – 5 min
Trafik: intet nyt
Byggeri: Der bliver ikke bevilliget penge til skolerne i 2024
Legepladsen: Intet nyt
7. 1635 – Ansættelsesudvalg barselsvikariat børnehaveklasseleder – 5 min
Udvælgelse af kandidater den 24. januar kl. 15.30
Samtaler den 29. januar 2024
Christian deltager
8. 1636 – Videre arb. omkring forskudt valg til SKB foråret 2024 – 15 min
Birgitte og Christian arbejder videre med dette
9. 1637 - Princip for 7. klassedeling – 15 min
Bilag: Nuværende princip for 7. klassedeling
Princippet bibeholdes med sin nuværende ordlyd.
10. 1638 - Punkter til næste skolebestyrelsesmøde d. 22. februar – 5 min
Videre arbejde med årshjul, timefordelingsplan og dagsstruktur, princip for vikardækning og skolehjemsamarbejde samt forskudt valg
11. 1639 - Eventuelt – 5 min
Spørgsmål omkring rengøringen besvaret
12. 1640 – Underskrivelse af dagens referat – 5. min
Skolebestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Torsdag d. 22. februar kl. 17.30 – 19.30
Sted: I personalerummet
Inviterede: Christian Lund, Linda Skov, Mette Bang, Mette Nørgaard, Elsebeth Lejre, Paw Christiansen, Morten Wettergren, Sanni Larsen, Anette Rifsdal, Morten Torndahl, Birgitte Dilau Sørensen, Luna Naamansen 8.A, Amalie Ottosen 8.A
Afbud: Christian Lund, Linda Skov, Sanni Larsen
Ordstyrer: Morten Torndahl
1. 1641 – Godkendelse af dagsorden - 5 min
Godkendt
2. 1642 – Nyt fra elevrådet – 10 min
Intet nyt
3. 1643 - Princip om vikardækning – 20 min
Bilag – data fra fælles elevrådsdag d. 14. december 2023
Forberedelse til møde – hver især udvælger elevudsagn, som I synes skal indgå som del
af princip for vikardækning
Der arbejdes videre med princippet blandt lærere og elever
4. 1644 - Status på punkterne vedr. Trafik og legeplads – 5 min
Trafik: Skolepatrulje og princip sikker skolevej
Legepladsen: udvalg til fondssøgning
Intet nyt fra trafikudvalget.
Elevrådet kan deltage i punkterne frem til dette punkt
5. 1645 – Timefordelingsplan, dagstruktur og §16D – 15 min
Timefordelingsplan gennemgået og godkendt.
§16D godkendt
Dagsstruktur gennemgået
6. 1646 – Budget for 2024 – 15 min
Godkendt
7. 1647 - Kort status formøde til dialogmøde – 5 min
Emnet bliver ’Mangfoldige læringsmiljøer’
kl. 19.00-21.00 25. april 2024 – sted ikke fastlagt endnu.
8. 1648 - Videre arb. omkring forskudt valg til SKB foråret 2024 – 10 min
Drøftet
9. 1649 - Punkter til næste skolebestyrelsesmøde d. 11. marts – 5 min
Høringssvar ang. 10 klasserne i kommunen
Videre arbejde med skolehjemsamarbejde samt forskudt valg
10. 1650 – Status situation i SFO og indskoling – personale – 15 min
Drøftet
11. 1651 - Eventuelt – 5 min
12. 1652 – Underskrivelse af dagens referat – 5. min
Referat Bestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Tirsdag den 18. juni 2024 kl. 17.30-19.30
Sted: Personalerummet
Tilstede: Christian Lund, Mette Bang, Mette Bang, Mette S. Nørgaard, Elsebeth Lejre, Paw Christensen, Sanni Larsen, Mona Skov, Michel Kronbæk, Tim Rønn-Jones, Amie Rønn-Jones, Morten Torndahl, Anette Rifsdal, Birgitte Dilau Sørensen, Morten Wettergren, Luna Naamansen 8.A
Afbud fra: Linda Skov
Ordstyrer: Sanni Larsen
1. Godkendelse af dagsorden- 5 min
Dagsorden godkendt
2. Nyt fra elevrådet – 5 min
Intet nyt fra elevrådet, da de ikke har haft møder siden sidst. Ønsket om nye borde og stole er stort.
3. Nyt fra personalet – 5 min -
· 4. besøg i dag af kommende 0. klasser. Det er gået rigtig godt. De var med til morgensang, hvor Børnehaven stod for at spille til sangene. Der var en god stemning. Godt samarbejde med alle børnehaver.
· Der er i dag valgt medarbejderrepræsentanter til Skolebestyrelsen. Anette Rifsdal og Christian Hjære Jensen blev valgt og Morten Torndahl er valgt som suppleant.
· 1.B har i dag gravet en tidskapsel ned i Skolehaven, som tages op igen om 5 år.
· Skolelen har i dag haft besøg af 60 års jubilarer
· Toiletterne i 0. klassehuset er skiftet
· Pudegraven er repareret og er næsten klar til at blive åbnet igen. Vi afventer det sidste.
Forhåbentlig klar til at SFO kan bruge det i ferien.
4. Princip omkring kommunikation - 15 min
Bilag vedlagt – udkast fra 2021
Elevrådet går efter dette punkt
5. Økonomi – 5 min
Der forventes et underskud i 2024. Det er værd at undersøge, hvad vi kan søge af midler fra fonde mm.
6. Ansættelser – 5 min
Der er ansættelsessamtaler i næste uge og der skal slås stillinger op igen hen over sommerferien. Der skrives ud ift. behov for ansættelsesudvalg, når tidsplanen for samtaler er klar.
Nye bestyrelse møder ind 18.15
7. Overlevering fra gamle til nye bestyrelse – 10 min
Gode råd og erfaringer er givet videre.
8. Fordeling af klasserne til forældrerepræsentanter efter ferien – 15 min Opfølgning oversigt relevante punkter
0. årgang Sanni
1. årgang Mona
2. årgang Michel 3. årgang Christian 4. årgang Sanni
5. årgang Tim + Amie
6. årgang Linda
7. årgang Michel
8. årgang Christian
9. årgang Tim + Amie
Oplæg sendes til Skolebestyrelsen inden sommerferien sammen med det underskrevne princip om kommunikation.
9. Punkter til kommende bestyrelsesmøde 21. august - 10 min
Årshjul og fokuspunkter for kommende skoleår
Rammer for Skolebestyrelsesarbejdet
10. Eventuelt og underskrivelse af referatet – 5 min
Opfølgning på princip for vikardækning – er den sendt ud
11. Afslutning – 40 min